|
Post by frost on Dec 21, 2009 12:53:12 GMT 1
Nu har vi jo en tråd om steampunk musik, men hvad med alle de gode film derude der har et snert af steampunk?
Har I nogen I kan anbefale eller måske skrive en lille anmeldelse af, for at gøre det lettere for os andre og sortere skidt fra kanel?
|
|
|
Post by Angel on Dec 25, 2009 18:54:50 GMT 1
Jeg kan da starte med at liste et par stykker, som jeg selv anser som værende 'steampunk' i en eller anden henseende. Stardust - eventyrfilm, der har en snert af steampunk over sig, mest med hensyn til levevis/tøjstil. Den er lang, men synes også den er god. The Prestige - fede kostumer, flotte scenerier og nogle aldeles forunderlige maskiner. Steamboy - japansk animationsfilm, der har en masse fede maskiner - helt klart værd at se! 9 - animationsfilm af bl.a. Tim Burton - sceneriet er rigtig fedt og der er en del tinkering involveret. Den er vidst ikke så kendt, var lidt af et tilfælde at min kæreste faldt over den, selvom den gik i biograferne (i USA i hvert fald) d. 9/9-09. Kan varmt anbefale den, den er rigtig sød, og god. Har lidt af et eventyrelement over sig, men derudover er den mere 'postapokalyptisk' anlagt - på den fede måde. Scherlock Holmes - den helt nye biograffilm, har lige været inde og se den. Har nogle flotte scenerier fra London og nogle fede konstruktioner af forskellig art. Vil man have lidt inspiration til en lidt mere 'snusket' herre, er der også en del inspiration. Animeserien 'Last Exile' kan også anbefales - hele verden er afhængig af luftskibe af en hver art og i enhver afskygning. Har også et eventyrelement over sig. Bør nok tage mig mere tid til at skrive, hvad de egentlig handler om en dag XP hvis jeg får tiden til det *suk* Har nok set nogle flere, men kom bare lige i tanke om disse.
|
|
|
Post by KaaFc11 on Dec 26, 2009 15:20:16 GMT 1
Der er også lidt steam/fantasy/future over serien Firefly. Min ynglings serie ever! Der ud over er der jo skycaptain og en masse andre titler.
|
|
|
Post by frost on Dec 29, 2009 14:49:39 GMT 1
|
|
|
Post by frost on Dec 30, 2009 0:19:20 GMT 1
Jeg så lige den nye Sherlock Holmes her til aften og den er da godt nok fed!
|
|
|
Post by tyrax on Feb 10, 2011 21:02:56 GMT 1
Først vil jeg gerne have lov til at gøre min entré. Jeg var ikke lige sikker på hvor jeg mon burde gøre det, men... Ja, det tillod jeg lige mig selv at gøre her. Jeg tror nok, at den mest steampunkede spillefilm jeg nogensinde har set, må være Disney's Skatteplaneten. Da jeg så den første gang havde jeg ingen idé om hvad steampunk var, men så vidt jeg husker, syntes jeg at den var rimelig god... Jeg ved ikke hvor steampunket konceptet med planeter osv. er, men jeg synes at omgivelsere, tøjet og redskaberne er temmelig steampunket.
|
|
|
Post by frost on Jun 28, 2011 12:21:56 GMT 1
Tyrax velkommen til og undskyld de sene svar Skatteplaneten er super god og minder mig lidt om bog serien Historier fra kanten, som helt bestemt og har lidt steampunk elementer.
|
|