|
Post by frost on Dec 4, 2009 13:42:47 GMT 1
Som nogle af jer måske har hørt søgte TV selskabet bag tv-serien NCIS i sidste måned steampunks til at medvirke i et afsnit. Jeg har personligt set frem til at afsnittet blev sendt, for det er da lidt sjovt at så stort et show er inde forbi og røre ved vores lille subkultur, jeg har stadig ikke set afsnittet, så jeg kan ikke udtale mig om det, men jeg har nu læst GD Falksens anmeldelse af det og jeg må indrømme at det ikke giver mig videre lyst til at se det. Showet har enkelte scener sat i en "steampunk" bar og de få steamere der har tale roller, skulle efter sigende give et negativt billed af kulturen, blandt andet kalder en bartender ikke steamere for muggles!!!! Men læs selv anmeldelsen, den er faktisk ret underholdende NCIS: LA and Steampunk; or, how not to capitalize on a popular emerging subculture
|
|
|
Post by Angel on Dec 4, 2009 16:07:23 GMT 1
Mgete velformuleret og grundig artikel - og jeg må indrømme, jeg får ikke meget lyst til at se det afsnit. Kan ellers godt lide NCIS (de gamle afsnit i hvert fald)...
Synes der har været en tendens til at koble Goth og Steampunk sammen - kan ikke huske hvor jeg læste det, men fandt et citat der sagde, at steampunk var, hvad der opstod, når goths fandt farven brun... Synes lidt det virker på samme måde her, med de punkter, han tager op.
Helt ærligt, man kunne have lavet en så fed scene ud af det! Tænk sig, et helt barlokale fyldt op med folk i forskellige outfits, der var steampunkinspireret, fed musik og en rigtig hyggelig stemning!
Håber virkelig der er nogen der vælger at gøre det bedre en anden gang...
|
|
|
Post by frost on Dec 4, 2009 17:38:19 GMT 1
Ja jeg er også meget overrasket over at de ikke har gjort lidt mere ud af det, og nu de var i LA kunne de da passende have brugt The Edison som kulisse.
|
|
|
NCIS:LA
Jan 27, 2010 10:06:05 GMT 1
Post by frost on Jan 27, 2010 10:06:05 GMT 1
Jeg har nu set afsnittet, de viste det igår på dansk TV og jeg må sige at det virkelig var krumme tæer værdigt Baren var kedelig og ordinær, det var måske et par stykker med goggles og en enkelt med en læder aviator cap, men resten af statisterne, inklusiv de to bartendere med tale roller, var helt igennem goth og så ovenikøbet pop-goth. Der var endda en enkelt fyr iført sort net trøje (uden noget under) pig halsbånd og mere make-up end en drag queen... det var grusomt!
|
|
|
NCIS:LA
Jan 28, 2010 10:43:04 GMT 1
Post by Angel on Jan 28, 2010 10:43:04 GMT 1
>__< hvorfor så overhovedet promovere det som et steampunk afsnit, når de ikke gør noget ud af det? Det er altså lidt trist...
|
|