|
Post by opheliasrevenge on Mar 17, 2011 21:06:09 GMT 1
Heya (: Jeg så Panic! At the Disco's nye musikvideo til sangen "The Ballad of Mona Lisa" og blev virkelig overrasket over, hvor helt ekstremt steampunket den var. www.youtube.com/watch?v=gOgpdp3lP8M&feature=player_embedded <-- video Og så kom jeg til at tænke på, der jo egentlig har været meget steam i modeverdenen (synes jeg) bla. har det jo været meget moderne med lommeure i halskæder og tandhjul som ørenringe. Sims 3 har også lavet en steampunk 'kollektion' ;D Hvad siger I? (: Har steampunk infiltreret populærkulturen, eller har det altid været sådan? ;D
|
|
|
Post by Angel on Mar 28, 2011 8:48:56 GMT 1
Jeg synes nu nok der er en del steamy tendenser i moden for tiden. Særligt, hvis man er til lidt millitærinspireret steam. Det både cool, da jeg har lettere ved at finde tilbehør og tøj, men også lidt nederen, da det så bliver mere mainstream og almindeligt, og selve essencen af Steampunk måske bliver lidt udvasket...
|
|
|
Post by frost on Jun 11, 2011 22:06:00 GMT 1
Det rør mig ikke så meget at steampunk bliver mere tilgængeligt, men som Angel skriver er det desværre også en risiko at det bliver mere udvasket og måske ovenikøbet en smule kedeligt. Heldigvis er steampunk stadig så småt her i Danmark at vi nok ikke kommer til at mærke noget til det Fordelen er at det bliver lettere at få gear, ulempen er at noget af det gear utvivlsomt bliver at ringere kvalitet
|
|
|
Post by micki on Aug 10, 2011 23:45:14 GMT 1
Överlag tycker jag att det är trevligt att man kan hitta mer steampunk saker att inspireras över och kanske t.o.m. köpa, men problemet med att steampunk blir mainstream är att det också blir dyrare. Jag såg en ebay auktion härom veckan där en ebay säljare hade lagt upp två klockor som var identiska. I den ena auktionen hade han taggat klockan som steampunk & den andra hade han inte det. Klockan som var taggad som steampunk var dubbelt så dyr! Jag gillar också "The Ballad of Mona Lisa" video, även om jag inte gillar musiken. The League of Steam är med i den och de är fantastiska (och väldigt trevliga!)
|
|