|
Post by Angel on Mar 26, 2008 22:57:29 GMT 1
Jeg har fået anskaffet mig et par gamle ure og fået dem skilt ad, og har derud over erhvervet mig en del tandhjul og andre småting. Og meningen med alt det her er så, at jeg gerne vil have lavet nogle smykker. Jeg er vild med brosher og halskæder, der er lavet af vintageurdele, men har ikke selv fundet ud af, hvad man fx kan gøre. Nogen, der har idéer til, hvordan man evt kan gøre eller kender nogen/selv har prøvet og ved, hvordan man evt kan prøve sig frem?
Tager nogle billeder af de dele, jeg har indtil videre, når jeg har fået mulighed for det. ^^
|
|
|
Post by frost on May 23, 2008 11:36:16 GMT 1
Jeg faldt over denne her guide, ved dog ikke om det er noget der kan bruges, det er til en enkelt halskæde, men der bliver brugt gamle ure. LINK
|
|
|
Post by Angel on May 28, 2008 22:15:39 GMT 1
Tak ^^
Halskæden er faktisk rigtig fed, kunne være sjovt at lave noget i den stil engang.
Indtil videre har jeg nøjedes med at sætte et tandhjul og en anden urdel på en ørering, og nogle forskellige tandhjul på en sikkerhedsnål XP Skal have mig nogle tænger og noget bordplads, så jeg kan komme igang med noget lidt mere avanceret, men for tiden presser 4 eksaminer på XP
Fandt forresten ud af, at gamle vækkeure er en guldgrube, hvis man vil finde flotte, lidt større tandhjul.
|
|
|
Post by frost on Jul 21, 2008 20:55:56 GMT 1
Ja det tænkte jeg nok at de ville være.
Har du nogle gode ideer til at bruge de helt store tandhjul til? Har selv et par liggende fra en gammel kamin ur
|
|
|
Post by frost on May 17, 2009 21:54:26 GMT 1
Fik du nogensinde lavet noget ud af dine ur dele?
|
|
|
Post by Angel on Sept 10, 2009 16:16:40 GMT 1
Ikke endnu, men regner med at gå igang med der, når vi har en workshop i huset (odenses ungdomshus)
|
|
|
Post by frost on Sept 14, 2009 19:28:10 GMT 1
Workshop i smykkelavning?
|
|
|
Post by Angel on Sept 15, 2009 20:40:46 GMT 1
Workshop med steampunk ting generelt. Vi har et steampunk live rollespils scenarie i starten af oktober, og skal have kreeret ting til den anledning Håber der bliver taget nogle fede billeder, så skal de op her (hvis de må)
|
|
|
Post by frost on Sept 16, 2009 9:01:45 GMT 1
Ah lækkert, havde godt nok hørt noget om at der skulle være et steampunk senarie her snart, men da jeg ikke rigtig er liver har jeg undersøgt det nærmere Hvis der en dag bliver afholdt et på sjælland kunne det være at jeg skulle deltage
|
|