|
Post by sirwilliam on Sept 15, 2010 7:42:24 GMT 1
Hej Har lige fundet jeres forum, ikke den nemmeste opgave men det lykkedes dog. Min kæreste og jeg har altid været fascineret af den Victorianske tid og derfor overvejde vi, at vores bryllup skulle være i den genre. Vi havde først overvejet, at det skulle være centreret omkring cricket og så med picnic. Var så rundt på nettet og kigge på outfit herunder hvad det kostede. Her stødte vi så på www.gentlemansemporium.comRigtig meget lækkert tøj lige i vores stil, men vi stiftede så også bekendtskab med Steampunk inde på deres side. Jeg kunne f.eks. godt lide Barnaby Clifton og kæresten Hazel Barret. Vi studerede så Steampunk begrebet nærmere og fandt ud af, at man af de film vi godt kan lide at se sammen, reelt var "steampunk" film. Så nu var det jo oplagt at vores bryllup skulle være et Victoriansk bryllup med krydsninger over til Steampunk koblet med cricket. Men da vi er meget "nye" og ikke lige har erfaringer med at lave så store temaer, så var det jeg ville høre om der var nogen herinde, der havde erfaringer med sådan noget. Har læst der var et lign. arrangement i Odense i maj måned. Samtidig har vi kun kunne finde udenlandske butikker der sælger Steampunk tøj og det lader også til være en god kvalitet, men det kunne jo være interessant at prøve inden man købet. Så er der nogle danske forhandlere af Steampunk?
|
|
|
Post by frost on Sept 16, 2010 20:31:20 GMT 1
Velkommen til og tillykke med det forestående bryllup Steampunk er ikke særligt udbredt i Danmark endnu, så det er svært at finde ligesindede og desværre også forhandlere af tøj og gear. Så jeres bedste bud er nok de udenlandske resurser og kilder. Jeg ved at Angel her fra forummet også er i gang med at planlægge bryllup i et viktoriansk/steampunk tema, måske hun har nogle fifs at dele ud af. Er der noget specifikt I leder efter?
|
|
|
Post by sirwilliam on Sept 17, 2010 8:58:52 GMT 1
Vi er begge fascineret af kostumerne af Barnaby Clifton og Hazel Barret, de er dem som vi tror vil være lige os.
Vores bekymring er dog om de passer en, det er jo det farlige ved at købe over nettet.
Selve det koncept som jeg har i tankerne er
Picnic i den victorianske era med cricket eller kroket.
Så en stor åben plæne med hvide telte i området. Folk bliver så parret i 6-8 personer pr gruppe, hvor hver gruppe får en picnickurv og tilhørende tæppe.
Ideen er så, at de hver især skal nyde deres picnic kurv, hente drikkevarer i teltet og så skal folk spille/se på cricket/kroket kamp.
Om aftenen kan man så trække ind i teltet, hvor der skal spilles musik fra den gang og måske også lidt mere moderne.
Det er ideen i grove træk. Den skal selvfølgelig finpudses.
Har selv for mange år siden gjort noget tilsvarende, da jeg skulle fejre min 30 års fødselsdag, her var temaet så bare Chicago 1928. Erfarede dog den gang, at ikke alle vil gå op i det omkring påklædning og det må man så acceptere. Det kan også blive dyrt.
Det dog er fedt med de outfit vi har fundet er, at de også kan bruges i hverdagen. Ulempen er så bare, at det er dobbelt op i pris grundet moms og skat når man køber fra USA.
|
|
|
Post by frost on Sept 17, 2010 12:06:18 GMT 1
Det lyder som en fantastisk ide ;D
Måske I i selskab med en syerske kunne få lavet det tøj i ønsker jer? Evt kunne I kontakte jeres lokale produktionsskole, hvis de har en sy linje, og høre om de kunne have interesse i projektet, det ville gøre tingene en del billigere.
|
|
|
Post by sirwilliam on Sept 17, 2010 13:35:47 GMT 1
Det er så der vi har en lille fordel, min kærestes svigerinde er underviser i at sy tøj. Frygtede bare, at det måske ville være svært at kontruere det. Men det kan vi jo altid spørge hende om, specielt kan min kæreste godt lide Hazels nederdel som er velegnet også til ridning. Så skal vi bare finde nogle der vil undervise i cricket
|
|
|
Post by frost on Sept 22, 2010 14:21:21 GMT 1
|
|