|
Post by Angel on Mar 26, 2008 22:29:51 GMT 1
Første gang, jeg hørte om steampunk, var, da en i min rollespilsgruppe spurgte, om vi ville være med til et steampunk scenarie. På daværende tidspunkt interesserede jeg mig ikke synderligt for hverken dampdrevne maskiner, skøre opfindere eller andet i den stil. Men så prøvede jeg, og jeg har været hooked siden!
Det startede med, at vi fik smidt en kampagne op, der fandt sted i en fantasy steampunk verden, hvor jeg blev en tinker (en slags mekaniker). Jeg var vild med hendes personlighed og det design, jeg fik givet hende, og det endte med, at jeg fik lyst til at få mig en dukke (ABJD, mere om disse, se her: http://abjd.proboards43.com), der havde den personlighed og stil. Min jagt på informationer om steampunk og det neo-victorianske miljø startede her. Først fandt jeg en masse billeder, for jeg elsker at få inspiration fra billeder XD Så blev jeg nysgerrig og fandt en masse info om det. Og i løbet af ret kort tid fandt jeg bands, der spillede det fedeste 'steampunk musik', tøj og smykker og dimser og dingenoter, der bare var SÅ mig, og et helt univers, hvor jeg bare følte mig hjemme XD Og da jeg så fik læst mig igennem Girl Genius var jeg solgt!
Jeg fandt dog snart ud af, at jeg ikke var alene om at være fascineret af denne verden, så jeg tænkte det var på sin plads at skabe et fælles forum, hvor folk kunne tale om deres interesse. Og det var idéen bag Gears & Goggles forummet.
|
|
|
Post by frost on May 22, 2008 13:25:19 GMT 1
Ja for mig var det en række af tilfældigheder. Egentlig startede det med at jeg igennem Viona Art faldt over et billed af en fyr der hedder Kit Stolen Jeg blev enig med mig selvom at det var en fabelagtig stil han havde og så lå det ellers i baghovedet og inspirerede. 1 års tid senere faldt jeg over Datamancers hjemmeside, da jeg stenede rundt på æther nettet og der igennem kom jeg langt omkring og blandt andet ind på Brass Goggles, hvor jeg efter megen læsen og kikken omkring faldt over den info at Kit Stolen faktisk er steampunk designer. Og så tænkte jeg "AHA så det er altså det denne skønne stil hedder" og haps så var jeg fanget. Så selve termen Steampunk har jeg ikke kendt så længe, men stilen har facineret den tid længere.
|
|
|
Post by lurker on Nov 16, 2008 1:19:28 GMT 1
Lige siden jeg har været helt lille, har jeg været forelsket i den viktorianske stil, men jeg har altid været glad for nutidens bekvemmeligheder. Jeg har altid godt kunne li' goth og lolita (men ikke gothic lolita) - og så en dag, da jeg browsede igennem GaiaOnline's fashion forum, fandt jeg denne tråd - og jeg faldt pladask for steampunk.
|
|
|
Post by frost on Nov 21, 2008 11:15:49 GMT 1
Hej Lurker Velkommen til Du er måske også medlem inde på Danish Lolitas?
|
|
|
Post by Angel on Nov 28, 2008 12:20:27 GMT 1
Brass goggles er en rigtig fed hjemmeside Og osse velkommen til dig, håber du falder til her
|
|
|
Post by Miel on Feb 2, 2009 22:48:18 GMT 1
Jeg aner faktisk ikke hvordan jeg fandt frem til dette loveable fænomen. Har længe været facineret af googles. Så læste jeg Historier fra Kanten-bøgerne og var solgt til stilen de havde. Og Disneys Skattteplaneten har også facineret mig. Så en dag fik jeg smidt ordet 'steampunk' i hovedet og tænke AHA! det er det det hedder! Coolness.
|
|
|
Post by KaaFc11 on Sept 21, 2010 19:02:18 GMT 1
Tror nok det var gennem litteratur og film jeg faldt for det. Wild wild west, Det ekstraordinære selskab og en masse andet lir. Victoriansk stil er jo også bare eminent smuk. Store kjoler er også noget af det jeg ånder for!
|
|
|
Post by opheliasrevenge on Sept 27, 2010 21:51:19 GMT 1
Hmm, har altid været meget fascineret af det victorianske, siden lilleputalderen :3 Og så her hvor jeg blev ældre, indfangede den skønne, skønne science fiction mig. Så victoriansk science fiction? Double win! Ej, egentlig fordi at Abney Park jo engang i tidernes morgen lavede noget promo for Alchemy Gothic's Empire collection, billederne kan ses HER og siden jeg altid har elsket det mærke, tjekkede jeg lige deres hjemmeside - og var øjeblikkeligt solgt. Det var fantastisk. Og Abney Park har så sandelig også haft en finger med i spillet! Så for mig var der musikken, der gjorde udslaget(:
|
|
|
Post by signhild on Oct 1, 2010 13:50:35 GMT 1
Som en lille overspringshandling sad jeg og så på billeder på facebook for nogle få uger siden. Der fandt jeg billeder fra Dragon Con 2010, hvor der var en gruppe i noget super fedt victoriansk tøj. Jeg anede ikke at det var steampunk, eller at der overhovedet er noget der hedder det. Så efter nogle flere overspringshandlinger og noget roden rundt på nettet fandt jeg steampunk og blev ganske forelsket. Og efter endnu mere søgen fandt jeg dette forum – det er sgu godt skjult;) Nu er jeg gået i gang med nogle små projekter, der gerne skulle ende i et færdigt steampunk outfit. Jeg skriver speciale på RUC, og når jeg kommer hjem om aftenen, har jeg et stort behov for at være kreativ, så for tiden er jeg ved at sy mine gamle nederdele om. (behøver jeg skrive, at dette er endnu en overspringshandling;))
|
|
|
Post by fjerpennen on Jul 15, 2011 22:42:58 GMT 1
Hejsa, jeg er meget ny til steampunk universet, som fra en uges tid siden var det bare en mindre fascination til at have blevet til en stor fascination
|
|
|
Post by frost on Jul 21, 2011 17:42:31 GMT 1
Hejsa, jeg er meget ny til steampunk universet, som fra en uges tid siden var det bare en mindre fascination til at have blevet til en stor fascination Hvor stødte du på det første gang?
|
|
|
Post by fjerpennen on Jul 21, 2011 20:28:59 GMT 1
Det var for et par år siden, da jeg boede i sverige. Om sommerferien viste de Last Exile på fjerneren og jeg blev betaget af universet :S
|
|