|
Hår!?!
Nov 2, 2009 11:41:57 GMT 1
Post by frost on Nov 2, 2009 11:41:57 GMT 1
Når det kommer til steampunk har jeg ALTID svært ved at finde ud af hvad jeg skal gøre med mit hår og for det meste ende det altid med at jeg bare sætter det op i en uglet knold i nakken, men det bliver da noget kedeligt i længden.. Hvad gør I? Har I set en vildt steamet frisure eller måske en how to/toutorial på en, post gerne links
|
|
|
Hår!?!
Nov 3, 2009 23:15:07 GMT 1
Post by essi on Nov 3, 2009 23:15:07 GMT 1
En greie(såvidt jeg har skjønt) er vel gjerne også kort, tomboy-ish hår? Altså, bustete og så videre.
Ellers kunne det jo kanskje være kult å gå for å sette det opp med steamede hårbøyler eller klyper?
Dreadlocks har vel også blitt litt vanlig, tror jeg ...
|
|
|
Hår!?!
Nov 4, 2009 13:21:14 GMT 1
Post by frost on Nov 4, 2009 13:21:14 GMT 1
Klyper? Den skal jeg vist lige have oversat Ja jeg havde overvejet at skaffe mig et dreadlocks hairpiece og bruge engang imellem, bare for forandringens skyld. Fandt denne side med billeder af viktorianske frisurer Viktorianske frisurerEn blog med nogle ideer The Gypsy Kiss BlogSelv har jeg halv langt krøllet/bølget hår, så jeg vil måske kunne lave nogle af de klassiske viktorianske frisure, det er vist noget jeg må eksperimentere lidt med.
|
|
|
Hår!?!
Nov 4, 2009 18:47:31 GMT 1
Post by essi on Nov 4, 2009 18:47:31 GMT 1
|
|
|
Hår!?!
Nov 4, 2009 21:49:44 GMT 1
Post by frost on Nov 4, 2009 21:49:44 GMT 1
Ahhh! sådan en
|
|
|
Hår!?!
Nov 11, 2009 13:17:07 GMT 1
Post by frost on Nov 11, 2009 13:17:07 GMT 1
Jeg har nu kikket mig lidt omkring efter hårsmykker til et godt steamet look og har fundet en del rigtig flotte ting på Etsy, nogen af dem som det må være muligt at lave selv Dem jeg især er faldet for er de Alfons Mucha inspirerede ting, jeg har altid haft et soft spot for art nouveau. Her er nogle af de ting jeg fandt. Den helt simple dekorede hårnål, sådan en burde være simpel at lave selv Steampunk hårnålHer er 2 fascinators en i Sort og en i Rødlige farver. Her er så de helt store headpieces, som jeg personligt er ret vild med, men det er ikke til hverdags looket En i metal og en i blonde, fjer mm
|
|
|
Hår!?!
Nov 28, 2009 2:15:07 GMT 1
Post by opheliasrevenge on Nov 28, 2009 2:15:07 GMT 1
|
|
|
Hår!?!
Nov 28, 2009 2:17:59 GMT 1
Post by opheliasrevenge on Nov 28, 2009 2:17:59 GMT 1
For lige at kommentere: De ting, du fandt på Etsy, er helt vildt flotte. Personligt kan jeg bedst lide den sorte fascinator, men den røde er også meget elegant(: Og det første "pandebånd", eller hvad man kan kalde det, er helt utroligt(:
|
|
|
Hår!?!
Dec 3, 2009 11:40:26 GMT 1
Post by Angel on Dec 3, 2009 11:40:26 GMT 1
Nice headdress' fra Etsy! Hår er også ofte et problem for mig. Når jeg gerne vil have goggles på, laver jeg som regel bare nogle lidt uregerlige rottehaler/fletninger, så jeg kan sætte gogglesne bedre fast (Har et par med lædderremme, der ikke sidder så godt fast uden hårnåle ^^'). Men hvis det lidt 'pænere' steampunk, har jeg ofte problemer. Jeg har skulderlangt mørkeblondt og meget glat hår, og er en dør til at holde farve ved lige, så gider ikk rigtig farve det. Havde overvejet at få en paryk/headpiece-ting så man ved særlige lejligheder let kunne få en fancy frits... Men skal bare finde den rigtige ^^' Jeg kan hverken lave franskefletninger eller andet fancy, så tyr mest til hårbøjler... Nu det med håret kommer jo også meget an på, hvilken steampunk-stil, man har... De victorianske frisurer og opsætninger med store headpieces passer jo fint til det lidt 'pænere' neo-victorianske look, imens de måske er lidt meget, hvis man mere er til engineer-/adventurer-looket. I sidstnævnte tilfælde, er et par goggles i panden sammen med en lidt uglet frisure måske mere passende, en hat, der passer i stilen, eller måske dreadlocks... Og hvis man er til begge dele, kan man jo skifte en gang i mellem. Jeg synes nu også som sagt, at en fed hat til outfittet kan rede meget, hvis man ikke har de store idéer til frisurer. Fx: www.clockworkcouture.com/?q=node/44 - aviator cap www.clockworkcouture.com/?q=node/77 - news boy cap Og til det finere selskab: www.clockworkcouture.com/?q=node/184 - top hat www.clockworkcouture.com/?q=node/183 - bonnet www.clockworkcouture.com/?q=node/182 - topper Og jeg kunne blive ved... elsker hatte <3
|
|
|
Hår!?!
Dec 4, 2009 12:59:17 GMT 1
Post by frost on Dec 4, 2009 12:59:17 GMT 1
Må indrømme at jeg nok selv er mere til accessories end til hatte, men jeg har da en antik høj hat der har tilhørt en skorstensfejer.
Jeg er bare hunde ræd for at mine goggles vil sætte mærker i minkpelsen, som den er beklædt med, hvis jeg prøver at sætte dem på.
Men jeg kan ret godt lide den der news boy cap, den ville bare på ingen måde klæde mig og er slet ikke min stil, men en yngre kvinde ville snildt kunne slippe afsted med det .
|
|